Welkom op onze website


Voor SPOED bel 0184-661261 toets 1


 

               www.thuisarts.nl geeft betrouwbare informatie over gezondheid en ziekte

                                                 

Alle afspraken voor de huisarts worden telefonisch op de dag zelf tussen

8.00 uur - 9.00 uur gemaakt.


                        

Voor contact over uitslagen, het maken van een afspraak met onze praktijkondersteuners en of onze doktersassistente gelieve te bellen tussen 10.00 uur - 11.30 uur en

tussen 14.00 uur - 16.30 uur  op maandag, dinsdag, woensdag en vrijdag.

Op donderdag zijn we alleen in de ochtend te bereiken.



     BESCHIKBAARHEID MEDICIJNEN; KOM NIET ZONDER TE ZITTEN!



Een voorbeeld: u ziet dat de medicijnen die u dagelijks slikt, bijna op zijn. Het weekend staat voor de deur, dus dezelfde dag gaat u naar de apotheek. Daar hoort u dat ze uw medicijnen niet op voorraad hebben en dat dit door leveringsproblemen zeker een week kan duren. Zo lang kunt u niet wachten. En nu? Lees hoe deze situatie ontstaat en hoe u deze kunt voorkomen.


Waarom niet beschikbaar?

Soms is een medicijn (tijdelijk) niet te verkrijgen in de apotheek. Dit kan een aantal mogelijk oorzaken hebben:


  • de fabrikant wil het medicijn niet meer produceren omdat de opbrengst ervan niet meer opweegt tegen de kosten;
  • de fabrikant heeft problemen met het leveren van een medicijn. Soms zijn er maar weinig fabrikanten die een bepaald medicijn produceren. Dit komt door het preferentiebeleid: dit is een voorkeursbeleid waarbij zorgverzekeraars bepalen welke fabrikant een bepaald medicijn mag leveren om zo de kosten laag te houden. De apotheek is verplicht het preferente medicijn te leveren. Maar het komt regelmatig voor dat de preferente fabrikant problemen heeft met het leveren van het medicijn;
  • de productie van een middel is tijdelijk niet mogelijk omdat een grondstof moeilijk leverbaar is. Dit kan ontstaan door vertraging in het productieproces. Er zijn strenge Europese normen om de kwaliteit en de effectiviteit van grondstoffen van medicijnen te kunnen garanderen. Het kan veel tijd kosten in het productieproces om aan al deze normen te voldoen


Wat kan uw apotheek doen?

Wij doen ons best om u te voorzien van het geschiktste medicijn. Als uw medicijn niet beschikbaar is, zoeken wij naar een alternatief. Dit alternatief kan dezelfde werkzame stof bevatten of een ander middel betreffen. U kunt dan een ander doosje krijgen dan u gewend bent, hoe verwarrend dit soms ook is.


Wat kunt u zelf doen?

Natuurlijk bent u ook zelf verantwoordelijk voor uw eigen medicijngebruik. U heeft zelf het beste zicht op uw voorraad. Vul deze tijdig aan en vraag op tijd om een herhaling. Meestal is een week van te voren goed.

Twijfelt u over het juiste moment? Bespreek dan met de apotheekassistente wanneer u om een herhaalrecept moet vragen. Wij werken ook met een herhaalservice. Vraag ernaar bij de apotheekassistente.


  

                            Herhaalmedicatie



Lege verpakkingen of voorkantjes met etiketten kunnen gebundeld of in een envelop in de brievenbus van de praktijk gedeponeerd worden.

De lege verpakking kunt u gebundeld afgeven in de apotheek, tijdens de openingstijden van de apotheek.


Zorgt u ervoor dat uw naam en geboortedatum evenals de naam en de sterkte van het middel duidelijk vermeld zijn. Mocht er veranderingen in dosering en/of gebruik zijn, gelieve dit te melden.


U kunt uw herhaalmedicatie ophalen 1 week nadat u uw lege doosjes, herhaalbriefje of de herhaalreceptenlijn heeft ingesproken.



                Heeft u een afspraak en bent u verhinderd?



Afspraken moeten uiterlijk 24 uur voor het tijdstip van de afspraak geannuleerd worden.

Bij no show, niet annuleren binnen 24 uur voor de afspraak zijn wij gerechtigd

de gereserveerde tijd naar redelijkheid en billijkheid bij u in rekening te brengen.