Welkom op onze website


          Voor SPOED bel 0184-661261 toets 1



           Voor betrouwbare informatie en advies over gezondheid en ziekte verwijzen                                                                  wij u graag naar:


                                       thuisarts.nl en moetiknaardedokter.nl

                      

         Alle afspraken voor de huisarts worden telefonisch op de dag zelf

                                       tussen 8.00 uur - 9.00 uur gemaakt.


                        

Voor contact over uitslagen, het maken van een afspraak met onze

praktijkondersteuners en of onze doktersassistente gelieve te bellen tussen

10.00 uur - 11.30 uur en tussen 14.00 uur - 16.30 uur  op maandag, dinsdag, woensdag

en vrijdag. Op donderdag zijn we alleen in de ochtend te bereiken.



                                        Griepprik/Pneumokokkenprik


Binnenkort ontvangt u een uitnodiging voor de griepprik en of pneumokokkenprik.

Mocht de datum en of tijd niet schikken dan kunt u telefonisch contact opnemen

met  de doktersassistente op

maandag, dinsdag, woensdag en vrijdag tussen 15.30 - 16.30.


Heeft u geen brief ontvangen?

Dan ligt deze waarschijnlijk in de apotheek klaar bij uw af te halen medicijnen.




                                      Herhaalmedicatie



Onze voorkeur is het inspreken van de herhaalreceptenlijn dit kan 24/7 toets 2

uit het keuzemenu.


Lege verpakkingen of voorkantjes met etiketten kunnen gebundeld of in een envelop in de

brievenbus van de praktijk gedeponeerd worden. Tevens kunt u deze gebundeld afgeven

in de apotheek, tijdens de openingstijden  van de apotheek.


Zorgt u ervoor dat uw naam en geboortedatum evenals de naam en de sterkte van het

middel duidelijk vermeld zijn. Mocht er veranderingen in dosering en/of gebruik zijn, gelieve

dit te melden.


U kunt uw herhaalmedicatie ophalen 1 week nadat u uw lege doosjes, herhaalbriefje

of de herhaalreceptenlijn heeft ingesproken.



     BESCHIKBAARHEID MEDICIJNEN; KOM NIET ZONDER TE ZITTEN!



Een voorbeeld: u ziet dat de medicijnen die u dagelijks slikt, bijna op zijn.

Het weekend staat voor de deur, dus dezelfde dag gaat u naar de apotheek.

Daar hoort u dat ze uw medicijnen niet op voorraad hebben en dat dit door

leveringsproblemen zeker een week kan duren. Zo lang kunt u niet wachten. En nu?

Lees hoe deze situatie ontstaat en hoe u deze kunt voorkomen.


Waarom niet beschikbaar?

Soms is een medicijn (tijdelijk) niet te verkrijgen in de apotheek. Dit kan een aantal mogelijk

oorzaken hebben:


  • de fabrikant wil het medicijn niet meer produceren omdat de opbrengst ervan niet
  • meer opweegt tegen de kosten;
  • de fabrikant heeft problemen met het leveren van een medicijn. Soms zijn er maar
  • weinig fabrikanten die een bepaald medicijn produceren. Dit komt door het
  • preferentiebeleid: dit is een voorkeursbeleid waarbij zorgverzekeraars bepalen welke
  • fabrikant een bepaald medicijn mag leveren om zo de kosten laag te houden.
  • De apotheek is verplicht het preferente medicijn te leveren. Maar het komt regelmatig
  • voor dat de preferente fabrikant problemen heeft met het leveren van het medicijn;
  • de productie van een middel is tijdelijk niet mogelijk omdat een grondstof moeilijk
  • leverbaar is. Dit kan ontstaan door vertraging in het productieproces. Er zijn strenge
  • Europese normen om de kwaliteit en de effectiviteit van grondstoffen van medicijnen
  • te kunnen garanderen. Het kan veel tijd kosten in het productieproces om aan al deze
  • normen te voldoen


Wat kan uw apotheek doen?

Wij doen ons best om u te voorzien van het geschiktste medicijn. Als uw medicijn niet

beschikbaar is, zoeken wij naar een alternatief. Dit alternatief kan dezelfde werkzame stof

bevatten of een ander middel betreffen. U kunt dan een ander doosje krijgen dan u gewend

bent, hoe verwarrend dit soms ook is.


Wat kunt u zelf doen?

Natuurlijk bent u ook zelf verantwoordelijk voor uw eigen medicijngebruik. U heeft zelf het

beste zicht op uw voorraad. Vul deze tijdig aan en vraag op tijd om een herhaling. Meestal

is een week van te voren goed.

Twijfelt u over het juiste moment? Bespreek dan met de apotheekassistente wanneer u om

een herhaalrecept moet vragen. Wij werken ook met een herhaalservice. Vraag ernaar bij

de apotheekassistente.


  

 


                Heeft u een afspraak en bent u verhinderd?



Afspraken moeten uiterlijk 24 uur voor het tijdstip van de afspraak geannuleerd worden.

Bij no show, niet annuleren binnen 24 uur voor de afspraak zijn wij gerechtigd

de gereserveerde tijd naar redelijkheid en billijkheid bij u in rekening te brengen.